"Børn skal bruge de digitale teknologier til at udvikle faglige kompetencer og opnå færdigheder og viden således, at de kan udvikle en kreativ, innovativ, entreprenant og kritisk tilgang til at forstå, bearbejde, beskrive og handle i den globaliserede og digitale verden, de lever i". Fra dagtilbud til skole og ungdomsuddannelse vægter vi en undersøgende tilgang og aktiv inddragelse af de digitale teknologier. På den måde sikrer vi, at alle arbejder sammen i den samme retning. I dagtilbud er der, med afsæt i Den styrkede pædagogiske lærerplan, fokus på børns begyndende forståelse og fornemmelse for teknologien. Med de nationale mål for teknologi i undervisningen for folkeskolerne, tages der udgangspunkt i et læringssyn, der aktivt inddrager børnenes eksisterende viden og legende og eksperimenterende tilgang, undren og nysgerrighed. I arbejdet med børnenes digitale myndiggørelse lægger vi vægt på, at børnene bliver i stand til at arbejde problemløsende med autentiske problemstillinger, som retter sig ud mod vores erhvervsliv, børnenes demokratiske dannelse og samfundets udfordringer. I folkeskolen er den naturvidenskabelige metode en væsentlig arbejdsmetode. Her tilegner eleverne sig viden og udvikler forståelse gennem en designtænkning/eksperimenterende tilgang til faget. Designtænkning er en konkret tilgang til innovation og forandring, hvor man lader svarene på spørgsmålene definere processen. Eksperimenterne er med til at underbygge teorier og modeller, så praksis og teori kommer til at understøtte hinanden og give en samlet forståelse af fagets faglige indhold.